No i się zaczęło. Maszyna promocyjna Assassin’s Creed: Origins osiągnęła pełną prędkość, a firma Ubisoft pilnuje, aby ich najnowsza produkcja zajmowała zaszczytne miejsce w nagłówkach czasopism i portali internetowych.

Oczekiwania względem Origins są ogromne, toteż całkowicie naturalnym jest fakt, iż wydawca będzie nas bombardować kolejnymi nowinkami i materiałami z gry do czasu jej premiery (albo i jeszcze dłużej). A tychże nazbierało nam się w krótkim czasie całkiem sporo, począwszy od świetnie zrealizowanego fabularnego zwiastuna, w którym pokrótce nakreślono nam narodziny legendarnego bractwa Asasynów.

W kolejnym materiale dowiadujemy się zaś nieco więcej na temat technik, jakie możemy zastosować zakradając się do wrogich obozów. Okazuje się, że twórcy postanowili zaczerpnąć parę elementów nie tylko ze swoich poprzednich produkcji (jak oswajanie zwierząt i wykorzystywanie ich do walki rodem z Far Cry: Primal), ale zainspirowali się również dziełami konkurencji (zaimplementowanie przyspieszania czasu i zmiana wart strażników na wzór MGS V: The Phantom Pain).

Ponadto sam system skradania ma zostać bardziej zróżnicowany względem poprzednich części serii, przytaczając tu choćby przykłady kontroli lotu strzały po wypuszczeniu jej z cięciwy łuku czy też dywersji za pomocą rozmaitych elementów otoczenia. Na dodatek powraca możliwość zmiany poziomu trudności w trakcie gry, który już nie tylko wpływać ma na długość paska życia przeciwnika, ale również na jego zachowanie.

Na tym jednak inspiracje Kanadyjczyków się nie kończą. Idąc śladami twórców trzeciego Wiedźmina i Horizon: Zero Dawn, sporej rozbudowie uległ segment misji pobocznych. Side-questy mają w znacznym stopniu zostać wzbogacone o treści fabularne, dzięki czemu do ukończenia każdej z nich wymagana będzie realizacja kilku wytycznych oraz szeroka eksploracja mapy. Rozegranie jednej z takich „mini” misji możecie zobaczyć w wersji na Xboksa One X poniżej.

I o ile gra na konsoli Microsoftu prezentuje się obłędnie, o tyle użytkownicy komputerów nie będą musieli obawiać się o nadmierne przegrzewanie ich sprzętów, gdyż Ubisoft opublikował oficjalne wymagania gry na PC, które nie są aż tak… wymagające, jak można było się spodziewać.

Minimalne (720p, 30fps)

  • Procesor: Intel Core i5-2400s 2,5 GHz lub AMD FX-6350 3,9 GHz
  • Karta graficzna: GeForce GTX 660 lub Radeon AMD R9 270
  • RAM: 6 GB
  • System operacyjny: Windows 7 SP1, 8.1, 10 (64-bit)

Rekomendowane (1080p, 30fps i więcej)

  • Procesor: Intel Core i7-3770 3,5 GHz lub AMD FX-8350 4 GHz
  • Karta graficzna: : GeForce GTX 760 lub Radeon R9 280X
  • RAM: 8 GB
  • System operacyjny: Windows 7 SP1, 8.1, 10 (64-bit)

Grobowce starożytnego Egiptu zaczną zapełniać się od 27 października przy udziale posiadaczy konsol PS4 i XONE oraz komputerów osobistych.

Podziel się.

O autorze

Tadeusz Kubica

Moja przygoda z branżą zaczęła się dosyć niewinnie, bo od zasłużonego „Komandora 64”, żółtego śrubokręta leżącego obok i kasety obracającej się w magnetofonie. A później to już była bezgraniczna miłość, przez lata przeplatana na przemian fascynacją, rozczarowaniem i nadzieją. Idąc dalej przed siebie, w oczekiwaniu na kolejne doświadczenia, a zostawiając za sobą dozę nostalgii, bardzo często lubię zaliczyć „skok w bok”, kuszony licznymi doznaniami kina i muzyki.