Czyli moje trzy grosze w jakże kontrowersyjnej ostatnio kwestii – No Man’s Sky. A niedługo będzie ich sześć, bo obecnie jestem w trakcie ogrywania i szykuję dla Was recenzję!

Najpierw był wieloletni hype, później ogromne rozczarowanie i miejmy nadzieję, że tym razem nie wieloletnie – wszyscy liczą na to, że Hello Games zacznie w końcu coś robić ze swoim dzieciątkiem, bo potencjał nadal jest ogromny, ale rzeczywistość nie wygląda już tak kolorowo. Na portalu reddit pojawiła się bowiem wielka, acz jeszcze niepełna(!) lista oszustw marketingowych, jakich dokonali twórcy gry.


No Man’s Sky największym rozczarowaniem w historii branży?

Cóż, sprawa z No Man’s Sky nie wygląda źle. Nie wygląda nawet bardzo źle. Wygląda tragicznie. Najpierw fale hejtu wprost zalewały internet, później na 4chanie pojawiały się fałszywe konta zaniżające oceny gry, by ostrzec innych przed wyrzuceniem pieniędzy w błoto, ponadto liczba grających w No Man’s Sky w ciągu ostatnich dni spadła o całe 90%. Czy może być gorzej? Owszem.

No Man's Sky: lista oszustw marketingowych

To nie tak miało być…

Jakiś czas temu na forum poświęconym produkcji brytyjskiego studia pojawił się post, o którym wspominałam we wstępie. Niestety zarówno on, jak i jego autor zostali wkrótce usunięci z portalu z niewiadomych przyczyn, ale bez obaw – w internecie nic nie ginie. Nie musieliśmy długo czekać, by jego kopia pojawiła się na reddicie.

Tekst zawiera listę niespełnionych obietnic, komentarze twórców potwierdzające ich obecność w grze jeszcze kilka miesięcy temu, oraz dokładnie źródła tych komentarzy. Jako że całość jest w pełni po angielsku, postanowiłam najważniejszą część dla Was przetłumaczyć. A jeśli jesteście bardziej wnikliwi, to w źródle poniżej macie link do postu, gdzie możecie znaleźć również komentarze autora i forumowiczów.

Możliwości / Dostępne akcje Źródło Cytat / Komentarz
Lądowanie na asteroidach 1

„Tak, możecie lądować na asteroidach.”

Niszczenie stacji kosmicznych oraz flot 1, 2

„Może pozbędziecie się stacji kosmicznej albo floty, albo czegoś w tym stylu…”

Olbrzymie floty statków 1, 2, 3 Oto przykłady flot o wiele większych od tych, które naprawdę możemy spotkać w grze.
Poruszające się frachtowce 1  Przykład latającego frachtowca. W grze pełnią one jedynie rolę nieruchomych obiektów.
Przynależność do frakcji 1

„Różne rasy mają różne atrybuty (…) i w zależności od tego, jak gram, mogę być lojalny wobec jednych bądź drugich.”

Statki towarowe dokujące we frachtowcach 1

Wciąż czekam aż zobaczę to w grze.

Kosmiczne walki pomiędzy frakcjami na wielką skalę, w których można brać udział 1

„Tu jesteśmy świadkami walki między dwiema wrogimi frakcjami. Mogę dołączyć, mogę stanąć po dowolnej ze stron.”

Statki NPCów startujące z ziemi 1

Fragment pokazuje statek NPCa startujący z innego miejsca niż przeznaczony ku temu dok, co sugeruje, że mogą lądować wszędzie.

Frachtowce walczące w atmosferze 1, 2

Frachtowce przebywające w atmosferze planety, które także mogą atakować.

Planety z pierścieniami 1

„Jeszcze tego nie pokazaliśmy, ale tak, to jest nieodłączny element sci-fi i tak jakby musimy to zrobić.”

Planety pustynne, w całości pokryte piaskiem 1, 2, 3, 4, 5, 6

Planety pustynne prezentowano nam jeszcze kilka miesięcy temu. Nie wygląda na to, żeby pojawiły się w finalnej wersji gry, mimo że na zwiastunach robiły to dość często.

Planety obracające się wokół słońca i własnej osi 1, 2, 3, 4

Cóż. Brak.

Możliwość ręcznego sterowania podczas podróży między systemami gwiezdnymi 1

G.I.: „Czy teoretycznie można by po prostu latać do nowych systemów gwiezdnych?”

S.M.: „Tak, ale nikt tego właściwie jeszcze nie zrobił…”


Edit

Dokopałam się do innych informacji i sprawa zdaje się robić coraz bardziej pogmatwana. Okazuje się, że twórcy na oficjalnym subreddicie No Man’s Sky zapewniają, iż to autor sam usunął swoje konto. Czytelnicy jednak nadal zarzucają Hello Games pozbycie się wpisu użytkownika.

Pojawiła się również jeszcze inna wersja, której zwolennicy twierdzą, że post został usunięty, ponieważ twórcy udowodnili jego autorowi pomyłki w większości kwestii. Tu wychodzi jednak na to, że faktycznie Hello Games stoi za likwidacją tematu. Po której stronie zatem leży racja i co tak naprawdę wydarzyło się w całym tym sporze? Będziemy Was informować na bieżąco 🙂

[źródło: reddit]

Podziel się.

O autorze

Aleksandra Olszar

Choć do idealisty mi daleko, niczym prawdziwy romantyk wierzę, że mam w tym świecie do spełnienia jakąś ważną rolę. Jestem fanatyczną miłośniczką trylogii Mass Effect (serio, bardziej nawiedzonego maniaka nie znajdziecie) i wyznaję zasadę, że gracz ma tyle żyć, w ile gier zagrał. Wszystkie moje pasje miały początek już we wczesnym dzieciństwie, a ja jako duże dziecko do dziś rozwijam się w ich kierunku.