Visceral Games zostanie zamknięte – kolejne problemy projektu Star Wars

0

Dwa dni temu Patrick Söderlund, wiceprezes wykonawczy Electronic Arts, na oficjalnej stronie EA zamieścił kilka informacji o projekcie Star Wars. Najważniejszą z nich jest fakt, że studio Visceral Games zostanie zamknięte. Na szczęście jego pracownicy są przenoszeni do innych placówek EA. A jaka przyszłość czeka produkcję, nad którą pracowali twórcy?

Projekt Star Wars od Visceral Games miał być w pewnym stopniu duchowym spadkobiercą skasowanego Star Wars 1313. Produkcja jest nową nadzieją dla wielbicieli Gwiezdnych Wojen, gdyż ostatni dobry fabularnie tytuł w uniwersum to Knights of the Old Republic II z 2004 roku. Nadchodzący SW: Battlefront II oferuje kampanię dla pojedynczego gracza, ale czy sprosta oczekiwaniom?

Czy moc jest silna w nowym Battlefroncie? Sprawdźcie, co myśli o tym Bartek.


Nowy kierunek projektu Star Wars

Według oficjalnej wiadomości zamieszczonej na stronie Electronic Arts pracę nad grą przejmie międzynarodowy zespół deweloperów złożony ze studiów EA na całym świecie, kierowany przez studio EA Vancouver, które było zaangażowanie w przedsięwzięcie już przedtem. Patrick Söderlund zapewnia, że twórcy słuchają opinii graczy i by spełnić ich oczekiwania, EA musiało podjąć właśnie takie kroki. Produkcja nadal będzie powstawać na silniku Frostbite. Z oczywistych przyczyn premiera gry ulegnie zmianie. Pierwotnie przypadała na rok fiskalny 2019.

Warto wspomnieć, że do ekipy Visceral Games w 2014 roku dołączyła Amy Hennig, scenarzystka trzech pierwszych odsłon serii Uncharted. Na chwilę obecną nie wiadomo, czy współpraca ta nadal kwitnie. Ponadto Motive Studios podlegające Jade Raymond, twórczyni Assassin’s Creed, również było zaangażowane w projekt. Co w takim razie mogło pójść nie tak? Byli pracownicy Visceral Games na Twitterze napisali, że pokonały ich siły wykraczające poza ich kontrolę. Niektórzy z nich sugerują, że za zaistniałą sytuację winę ponosi EA, ujawniając kulisy produkcji Dead Space 2. Tytuł kosztował 60 milionów dolarów, ale większość pieniędzy została przeznaczona na marketing. Co gorsza, dochód dla twórców i EA nie był wysoki, ponieważ musiał zostać rozdzielony jeszcze między Sony, Microsoft i dystrybutorów.

O projekcie Star Wars wiadomo jeszcze mniej niż dotychczas. Należy uzbroić się w cierpliwość i mieć ogromną nadzieję, że zarząd Electronic Arts jednak wie, co robi.

Podziel się.

O autorze

Zakochana w grach od pierwszej sesji na Pegasusie, miłośniczka otwartych światów i dobrej fabuły. Fanatyczka uniwersum Wiedźmina, zarówno tego wirtualnego, jak i książkowego. Oprócz gier uwielbia seriale, filmy i literaturę fantastyczną.